Please use this identifier to cite or link to this item: http://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/2832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSOMLUCK SRIRAMen
dc.contributorสมลักษณ์ ศรีรามth
dc.contributor.advisorUdomporn Teeraviriyakulen
dc.contributor.advisorอุดมพร ธีระวิริยะกุลth
dc.contributor.otherNaresuan University. Faculty of Social Sciencesen
dc.date.accessioned2021-07-22T03:21:04Z-
dc.date.available2021-07-22T03:21:04Z-
dc.date.issued2562en_US
dc.identifier.urihttp://nuir.lib.nu.ac.th/dspace/handle/123456789/2832-
dc.descriptionDoctor of Philosophy (Ph.D.)en
dc.descriptionปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (ปร.ด.)th
dc.description.abstractThe thesis consisted of the following objectives: 1) to study the re-branding of Sihanoukville province image under Hun Sen government since 1993 to present and 2) to study the development process has impacts on the image of Sihanoukville province, Cambodia. The conceptual framework used was the place branding concepts. This was a qualitative research by means of studying the documents. The research results found that the government of Cambodia under the leadership of the current Prime Minister, Hun Sen, has the guidelines for developing and designing the image of Sihanoukville province which consist of the city identity with five developments goals as follows: 1) A gateway city for a network of trade and investment; 2) A center city of economic growth of the country; 3) A center city of transportation and logistics; 4) A city of industrial hub; and 5) A city of tourism and services. The status of the city has been developed as modern and multi purpose city. As well as the image of the city as an industrial city in order transform to become “the second Shenzhen”. The development process has impacts on the image of Sihanoukville province on the following aspects: 1) The impact on physical and environmental dimensions; 2) The impact on economic dimensions; and 3) The impact on social and cultural dimensions.en
dc.description.abstractวิทยานิพนธ์ฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการปรับเปลี่ยนภาพลักษณ์ของจังหวัดสีหนุวิลล์ภายใต้รัฐบาลฮุนเซน ตั้งแต่ ค.ศ.1993 ถึงปัจจุบัน และ 2) เพื่อศึกษากระบวนการพัฒนาที่มีผลกระทบต่อภาพลักษณ์ของจังหวัดสีหนุวิลล์ ประเทศกัมพูชา กรอบแนวคิดที่ใช้ ได้แก่ แนวคิดเรื่องการสร้างแบรนด์สถานที่ เป็นการวิจัยโดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงคุณภาพ ด้วยการศึกษาจากเอกสาร ผลการศึกษา พบว่า รัฐบาลกัมพูชาภายใต้การนำของฮุน เซน นายกรัฐมนตรีคนปัจจุบัน มีกระบวนการพัฒนาและออกแบบภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ ประกอบด้วย อัตลักษณ์เมืองที่ได้รับการวางเป้าหมายการพัฒนาไว้ 5 ประการคือ 1) เมืองที่เป็นประตูสู่การติดต่อทางการค้า การลงทุน 2) เมืองศูนย์กลางการเจริญเติบโตทางเศรษฐกิจของประเทศ 3) เมืองศูนย์กลางการคมนาคมขนส่งโลจิสติกส์ 4) เมืองศูนย์กลางอุตสาหกรรม และ 5) เมืองแห่งการท่องเที่ยวและการบริการ มีการวางตำแหน่งสถานะของเมืองคือการเป็นเมืองที่ทันสมัยและมีความหลากหลาย และมีภาพลักษณ์ของเมือง คือ การเป็นเมืองอุตสาหกรรมเสมือนกับ "เซินเจิ้นแห่งที่สอง"  ผลกระทบต่อภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ พบว่า 1) ผลกระทบในมิติกายภาพและสิ่งแวดล้อม 2) ผลกระทบในมิติเศรษฐกิจ 3) ผลกระทบในมิติสังคมวัฒนธรรมth
dc.language.isothen_US
dc.publisherNaresuan Universityen_US
dc.rightsNaresuan Universityen_US
dc.subjectการปรับเปลี่ยนภาพลักษณ์เมืองth
dc.subjectสีหนุวิลล์th
dc.subjectฮุน เซนth
dc.subjectRe-brandingen
dc.subjectSihanoukvilleen
dc.subjectHun Senen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleการปรับเปลี่ยนภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ภายใต้รัฐบาลฮุน เซนตั้งแต่ ค.ศ.1993 - ปัจจุบันth
dc.titleRe-branding of Sihanoukville Province Image Under Hun Sen Government since 1993 to presenten
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:คณะสังคมศาสตร์

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57031274.pdf3.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in NU Digital Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.